Aku Pamit Pulang..

Aku pamit pulang ..
Bukan untuk istirahat atau sekedar mandi..
Bukan juga untuk tidur..
Aku pulang, untuk bermain..

Bermain lagi dengan tinta-tinta hitam kemenangan..
Tinta-tinta yang menjelma kunci-kunci penjara..
Tinta-tinta yang menggambar sayap di punggung..
Tinta-tinta yang melebur topeng..
-topeng, gaun, sepatu, giwang, kalung, gelang, gelar, dan gelak..

Ini hingar bingar .. barbar..
Aku pusing.. aku muntah.. aku pengap..

Aku ingin pulang .. Aku pamit pulang..
Ingin bermain dengan tinta – tinta ..
Bergurat -gurat bersama malam ..
Berbaris – baris tak ingat tepi ..
Aku pulang ..
Ingin bermain dengan tinta -tinta

-Selepas Sahur, 13 Sept 09-

Leave a Reply

